Bestuurskunde

Artikel

De realisatie van publieke waarden door sociaal ondernemerschap

Trefwoorden social entrepreneurship, public value, government, governance
Auteurs Martin Schulz, Martijn van der Steen en Mark van Twist
Auteursinformatie

Martin Schulz
Dr. M. Schulz is zelfstandig onderzoeker en daarnaast verbonden aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur (NSOB) in Den Haag en de Tilburgse School voor Politiek en Bestuur van de Universiteit van Tilburg.

Martijn van der Steen
Dr. M. van der Steen is co-decaan en adjunct-directeur van de NSOB.

Mark van Twist
Prof. dr. M. van Twist is decaan en bestuurder van de NSOB en hoogleraar bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR).
  • Samenvatting

      This article discusses the realization of public value through social entrepreneurship. It shows practices that can at present be seen in the Dutch society and answers the question: what is the relation between social entrepreneurship and the realization of value in the public domain? We conclude that public value is at the same time the result of the efforts of a social entrepreneur (person) in the beginning of his endeavors, the presupposition for social entrepreneurship (activity) in the phase of growth and the good that is preserved by the social enterprise (organization) by the time it has matured. In realizing public value social entrepreneurs come into contact with government. For government this encounter has quite an awkward nature since government has at the same time both a say (it is responsible for policy) and no say (it is not responsible for individual social entrepreneurial initiatives) regarding the realization of value in the public domain through social entrepreneurship.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Kies uw weergave Covers view Covers view