Bestuurskunde

Article

Het managen van incidenten in het onderwijs

Praktische governance-lessen op basis van een vergelijkende case analyse

Trefwoorden education, near misses, culture, learning capacity
Auteurs drs. Peter Siep†, Dr. Dennis de Kool, Prof.dr. Victor Bekkers, Prof.dr. Bram Steijn en Dr. Alex Straathof
DOI

drs. Peter Siep†

Dr. Dennis de Kool

Prof.dr. Victor Bekkers

Prof.dr. Bram Steijn

Dr. Alex Straathof
  • Samenvatting

      Incidents in organizations are inevitable. Sometimes these incidents get out of hand and reach the newspapers. But there are also incidents that are addressed in a timely and effective manner and do not escalate to become serious failures. Based on six concrete ‘near misses’ within the education sector, we have investigated how appropriate actions can prevent serious omissions and which mechanisms play a role in this.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Kies uw weergave Covers view Covers view